Philips Performer FC9172 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer FC9172 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

arievangrunsven 30-03-2013

positief de zuigkracht, zeer positief de verschillende zuigmonden, matig de wendbaarheid. jammer dat het snoer al niet meer helemaal oprolt (automatisch). Over het totaal tevreden

edwin2708 19-04-2012

Ik heb zojuist de derde versie aangeschaft, omdat het volgens ons toch wel de beste keuze is, binnen deze prijsklasse. We hebben 7 jaar geleden de eerste aangeschaft, 3 jaar geleden de twee, en gisteren de derde. Alle drie Philips performer type FC91XX.
De stofuziger voelt absoluut niet goedkoop aan, maar degelijk i.t.t. stofzuigers van andere merken in deze prijsklasse (Bosch, Siemens, AEG). Tevens is de lengte van de telescoopbuis lang genoeg voor mensen vanaf 1.80cm, waarbij een stang van een Bosch veel te kort is.
Ondanks dat deze stofzuiger zo zijn gebreken heeft, is hij prettig in z'n gebruik. De problemen waar wij o.a. tegenaan gelopen zijn: 3x afbreken handvat, zolang dit binnen de garantie van 2 jaar valt, krijg je een nieuwe opgestuurd. Het niet meer stabiel zijn van de steun waarin de telescoopbuis hangt bij opruimen stofzuiger.

Maar, wat we zelf het grootste probleem vinden bij deze stofzuiger is het torderen(als een wokkel)of opkrullen van het snoer. Bij gebruik van de oprolmech. gaat de snoer na een jaar torderen. Dit zal uiteindelijk resulteren in een draadbreuk. Ook als je het oprolmech. niet gebruikt , zal de snoer gaan opkrullen, waardoor deze niet meer recht te krijgen is.

Als er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben, hoor ik het graag.

jvdp 05-11-2012

Torderen van het snoer is bij ons geen probleem. Ik heb wel mijn bedenkingen bij je revieuw als je in een periode van 10 jaar 3 stofzuigers moet aankopen. Ik heb er twee en vind het slechgte stofzuigers (oprolmechanisme defect,zuigkracht valt soms weg,afbreken steun telescoopbuis enz). Onze vorige was een Siemens, die was duurder en nog slechter. 2x motor vervangen.

jvdp 27-07-2011

---------- update review 27-07-2011 ----------
Ik heb een tweede aangekocht voor op het tweede verdiep. Bij de eerste is het oprolmechanisme van snoer vervangen (onder garantie) na bijna 2 jaar intensief gebruik. Mijn echtegenote blijft maar veder rijden met het teosteld tot de stekker uit het stopcontact wordt getrokken. Dus niet zo verwonderlijk dat het stuk ging. Verder geen problemen gehad. Zuigt heel sterk en prima grote opvangzak.

---------- oude review 18-07-2009 ----------
Ik heb het toestel 3 maanden in mijn bezit . Voorheen een Siemens niets dan problemen.
Het toestel doet het goed.
Op foto zite hij er robuust en degelijk uit . Eens uitgepakt voelt het allemaal wat goedkoop aan .
Zuigt goed op tapijt en vloeren. Zuigkracht goed instelbaar een een lekker lang snoer. Bij het draaien van de stofzuiger knikt de slang soms dicht en de V vormige borstel is goed maar i.p.v. de V vorm had ik liever een rechte borstel gehad. Opbergen van de handige assecoires is goed. Al bij al een goed apparaat. Geen spijt van mijn aankoop.

rsRoel 25-07-2011

Wat een slecht apparaat is dit,

in eerste instantie lijkt dit apparaat prima, zuigkracht en wentbaarheid zijn meer dan in orde. Helaas is de duurzaamheid van dit apparaat waardeloos!

Na een maand of wat is het ijzeren bolletje dat de stang aan de slang houd al los geschoten. Dit vastgelijmd maar na een tijdje weer los en in de stofzuiger geschoten. een nieuwe kosten 4 euro en was van plastic en had al snel het zelfde probleem.

Na een jaar gebruik is het meganisme op de stang stuk waardoor deze niet meer ingeschoven blijft. een stukje tape lost dit nog aardig op. Volgens "de handyman" gaan dit soort stangen altijd maar kort mee en is dat dus normaal ????

vervolgens breekt de stelknop op de zuigmond af. is ook maar plastic dat op 2 plekken nauwelijks vast zit.

De slang schiet steeds los van de stofzuiger, irritatie alom.

Tot overmaat van ramp breekt ook de draagbeugel spontaan af....

Nogmaals: een echte miskoop deze stofzuiger.

Familie heeft een zelfde soort philips stofzuiger die ook al snel kuren vertoonde.

Kaspers57 14-09-2010

Bijzonder slecht apparaat.
Na twee jaar normaal gebruik al aan vervanging toe, er is geen beweging meer in de motor te krijgen en uiteraard is de garantie verlopen.

r.bodt 15-06-2010

wij zijn er niet tevreden over waarom niet: de hepa filters zijn erg duur de zuigmond brak spontaan na twee jaar af en de zuigstang schuift als je aan het stofzuigen ben spontaan in elkaar de haakjes waarmee je de stangen aan elkaar bevestigt zijn bij ons al lam deze heb ik diverse malen schoongemaakt maar helpt niet als wij er een nieuwe zak in doen blijft de machine zakvol aangeven dit verdwijnt niet meer het enigste waar wij tevreden over zijn is dat er een lange snoer aanzit zuigkracht is bij ons al redelijk verdwenen dus wij willen geen phillips meer hebben. deze machine is ons zeer tegengevallen wij hadden voor dat geld meer verwacht ook de hulpstukken die erbij zitten moet je bevestigen aan de stofzuiger deze kun je niet in de machine opbergen je raad wel wat er dus gebeurt deze vallen onder het zuigen eraf

JanSmits 04-05-2010

Deze machine nu langere tijd in gebruik. Is zondermeer een prima stofzuiger. Qua duurzaamheid heb ik echter een paar zaken op te merken. Het mechanisme aan de zuigmond waarmee hij compleet met buis op de machine geparkeerd kan worden is behoorlijk fragiel. Let op met het (DURE!) HEPA13 uitblaasfilter. Volgens gebruiksaanwijzing deze schoongespoeld en laten drogen, maar toe ik het terug plaatste sloegen er complete gaten door de filter heen. Dit filter is denk ik - in tegenstelling tot wat Philips beweerd - niet 3 maal schoon te spoelen. Dit is een dure hobby zo als je elke 6 maanden dit filter moet vervangen. Philips consumentenservice weigert mij te helpen met dit probleem. Schoonspoelen volgens gebruiksaanwijzing zou moeten kunnen. En dat terwijl ik die meneer aan de telefoon nu net 3 maal uit legde dat dit dus niet klopt.... Fijne machine - slechte service ervaring...

PieterBoomsma25 03-02-2010

Beste stofzuiger ooit gekocht!
Zuigt alles op tussen de kieren van mijn houten vloer.
Enige nadeel is het gewicht van de stofzuigerstang. Deze mocht best van Aluminium i.p.v. staal. Daarin tegen voeld het geheel wel erg solide aan.

Theo50 23-08-2009

De stofzuiger heeft een zeer redelijk geluidsniveau op vol vermogen vind ik.De zuigkracht is enorm,waardoor op tapijt de zuigkracht vaak naar beneden moet worden bijgesteld omdat je anders aan het tapijt vast blijft hangen.Reserve vermogen is echter wel lekker als je stofzak wat voller begint te raken Het lange snoer is een verademing.Stofzakken zijn makkelijk te krijgen en op de markt zelfs erg voordelig.Bovendien worden deze S bag zakken gebruikt door een aantal merken in heel veel types wat de verkrijgbaarheid ten goede komt.Je kan bovendien kiezen voor anti allergiestofzakken,standaard stofzakken of anti reukstofzakken.Deze laaste zijn ideaal voor mensen met huisdieren.Ik gebruik de anti allergie uitvoering die samen met het ingebouwde Hepa filter er voor zorgt dat ik ook na het stofzuigen nog uit mijn ogen kan kijken.De drie hulpstukken, de parket en de gewone borstel doen hun werk goed.De grote achterwielen hebben wel wat speling, maar dat heeft verder natuurlijk geen effect op de werking van deze in mijn ogen zeer goede stofzuiger.

Raadslag 27-06-2009

Om positief te beginnen: de FC9172 doet wat hij moet doen, uitstekend stofzuigen bij een zeer aanvaardbaar geluidsnivo, mits niet op de hoogste stand staand.
Ik heb wel de nodige kritiekpunten.

- De geknikte zuigmond maakt mij niet vrolijk. Om in de hoekjes te komen moet je voortdurend de vreemdste kronkels maken, goed voor een polsblessure.
- Ook de bevestiging van de zuigmond op de buis wijst er op, dat het apparaat is ontworpen van achter een buro door mannen die verder weinig binding hebben met hun doelgroep. De zuigmond moet regelmatig van de buis gehaald worden, om vuil uit spleten of spinrag van het plafond te zuigen, danwel om het mondstuk te verwisselen. Zo'n ding moet dan niet met een pen-in-gat-verbinding aan de buis zitten.
- Die metalen buizen zijn ongetwijfeld zeer duurzaam, maar tegelijkertijd ook loodzwaar.
- De plastic houder op het handvat is een handige manier om de alternatieve zuigmondjes bij de hand te houden, maar maakt de omtrek ook weer een stuk groter, zodat ik het gevoel heb dat dit meer is voor grote mannenhanden.
- De rammelende wielen klinken niet fijn in de oren. Ze volgen wel goed hun baasje. Hoe duurzaam ze aan de stofzuiger zitten zal de toekomst moeten uitwijzen.
- De slang draait bij de aansluiting op de stofzuiger niet goed 360 graden in de rondte.
- En hoe stompzinnig moet je zijn om bij een model dat standaard rood is op de verpakking een stofzuiger in een andere kleur af te beelden?
- En dan nog een tip. In het verleden is bij mij van verschillende Philips-stofzuigers de motor doorgebrand, ondanks de aanwezigheid van een zogenaamde oververhittings-beveiliging. Als de stofzuiger zichzelf uitschakeld, zet hem dan echt de nodige uren aan de kant om af te koelen.
- En om positief te eindigen: de schitterende kleur is een lust voor het oog.

hans26 18-06-2009

na 15 jaar een andere philips en 2 jaar een Siemens (niet mee om te gaan en niet voldoende zuigkracht) sinds een paar dagen toch weer een philips in huis. makkelijk en licht in gebruik, manouvreet lekker overal omheen en zuigt instelbaar op verschillende zuigsterktes, standaard geleved met nog een extra parketborstel opzetstuk. nu nog eens extra voordelig door een actie waardoor je ook nog eens 20 euro retour krijgt hierop, kortom , met deze haal je goedkoop een prima stofzuiger in huis. duurzaamheid kan ik bij deze nog niks overzeggen, maar dat zit wel goed hoop ik na onze eerdere die 15 jaar meeging.

rpaauw 12-06-2009

Wat een geweldig apparaat.
Stofzuigen zal nooit mijn hobby worden maar met deze krachtige en stille stofzuiger maakt het het wel een stuk prettiger.
Zelf ben ik 1 meter 93 en vind het super dat de telescoopbuis erg ver uitgeschoven kan worden. dat zuigt voor mij veel ontspannender. Tevens is het lange snoer erg handig. Ook is erover nagedacht dat het snoer plat ipv rond is waardoor de stofzuiger hier heel makkelijk overheen rolt.
De stofzuiger doet heel wat een moet doen en dat is vuil goed opzuigen en schone lucht uitblazen.

ralft 09-06-2009

heb deze gekocht ook uit vergelijking met reviews.
mijn eerst eindruk (1dag) is uitstekend. zuigt goed, is goed wendbaar. Hij rold wel snel en heel soepel over de vloer maar dat is wennen. het mondstuk is echt super langs de plinten zuigt hij alles op.
zuigkracht is zeer goed. lange kabel is ook handig. Eerst een miele van 2000 waat deze zoog ook goed maar de philips zuigt beter. In werkelijk heid lijkt hij wel groter als op plaatjes.
heb hem gekocht bij de mediamarkt het gekke daar was dat het type 9171 22 euro duurder was dan de 9172 met nog een extra mondstuk.

havana 25-04-2009

Wow! Dit is pas een stofzuiger. Zelfs op de laagste stand zuigt deze nog harder dan mijn oude stofzakloze machine. De FC9172 heeft een extra zuigmond/borstel voor gladde vloeroppervlakken (en zo heeft de FC 9174 een extra borstel om katten/hondenharen uit het tapijt te halen) De FC 9171 heeft geen extra borstel en ook geen anti-reukfilters. Verder zijn deze machines gelijk en hebben ze de grootste zuigkracht tot nu (april 2009).

Ik wilde eerst een Dyson kopen, maar na de tegenvallende reviews op het internet ben ik voor deze FC 9172 gegaan. De aparte standaardborstel die bij deze machines FC 917X geleverd wordt, is voor gebruik in hoeken even wennen maar doet (mede door de borstelharen aan de zijkanten) uitstekend zijn werk: waar ik eerder een paar keer over een plek moest om vuil op te zuigen, gebeurt dat nu in een enkele beweging en langs plinten wordt alles uitstekend opgezogen. Deze machines hebben allemaal 9 meter snoer, een actieradius van 12 meter en zijn relatief stil. De machine rolt soepel en mist aleen een schuifje op de handgreep om het vacuum te verminderen. Uitstekende aankoop.

DeeVee 18-01-2009

Prima stofzuiger. Zeer goede zuigkracht en een bijzondere speciale parketborstel. Hang handvat aan de bovenkant om de stofzuiger op te tillen.

jose 1960 17-12-2008

Dit is de fijnste stofzuiger die ik ooit gehad heb.
Hij is makkelijk op de trap vanwege die handgreep boven op.
De zuigkracht is zeer goed en regelbaar.
Eindelijk een lange snoer zodat ik niet steeds van stopcontakt moet wisselen.